سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت مو به روش HRT (بدون نیاز به بانک مو) – معایب، مزایا و هزینه

کاشت مو به روش HRT (بدون نیاز به بانک مو) – معایب، مزایا و هزینه

کاشت مو به روش HRT یا کاشت مو مصنوعی چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟

هزینه کاشت مو به روش HRT چقدر می باشد و آیا به صرفه است ؟

آیا روشی به نام HRT  برای ترمیم مو وجود خارجی دارد ؟

بهترین راه افرادی که بانک موی مناسبی ندارند برای رفع طاسی سر چیست ؟

کاشت مو

ترمیم مو به روش HRT

آنچه که در مورد روش HRT اصطلاحا گفته می شود به این صورت می باشد :

“روشی استاندارد برای ترمیم مو که نیازی به بانک مو ندارد !!! زیرا با موهایی همجنس و رنگ موی سر شما ترمیم انجام می شود. این موها طبیعی بوده !!! و حتی خط رویش و حالت مو نیز مانند موهای سر شما می باشد ؟!! کلیه مراحل طی یک جلسه انجام شده و هیچگونه عوارض و مراجعات بعدی نیز نخواهد داشت. در واقع یک شبیه سازی از موهای واقعی شما انجام شده است.”

اما واقعیت چیز دیگری است :

در روش ترمیم موی HRT که هزینه بسیار بالایی هم دارد، در واقع کاشت موی طبیعی انجام نشده است. چیزی شبیه به کلاه گیس را زیر پوست سر شما کار گذاشته اند. 

اصطلاح HRT و باقی اصطلاحات مشابه مانند SUT و غیره همگی مربوط به ترمیم مو می باشند. در روش HRT موی مصنوعی همانند موی سر شما کنار موهای شما قرار میگیرد و با کلاه گیس هیچ تفاوتی ندارد. ارتباط دادن این روش ها با روش های استاندارد و تایید شده کاشت مو مثل FIT و FUT کار درستی نیست. کاشت مو یک رشته تخصصی پزشکی محسوب می شود که در آن فولیکول های زنده مو از یک ناحیه سر که مقاومت در برابر ریزش مو دارند به ناحیه بدون مو انتقال می یابند.

این مطلب را هم بخوانید : معایب کاشت مو به روش SUT

پس باز هم تکرار میکنیم اصطلاح  HRT همانگونه که خود افرادی که این کار را انجام میدهند نیز اذعان دارند استفاده از موی مصنوعی است و هیچ ارتباطی با کاشت موی طبیعی ندارد . این روش برای افرادی که بانک موی مناسبی برای انجام کاشت موی طبیعی ندارند می تواند روش مناسبی باشد و ما منکر آن نیستیم، اما در صورتی که شخص از بانک موی مناسبی برخوردار باشد، انجام کاشت موی طبیعی مسلما از لحاظ مزایا و هزینه کاشت مو قابل قیاس با موی مصنوعی از هر نوع و هر روشی نخواهد بود .

HRT نوعی کلاه گیس یا همان موی مصنوعی است این روش منسوخ شده و فقط در مواردی کاربرد دارد که امکان کاشت مو به هر دلیلی وجود نداشته باشد .
 
 

معایب ترمیم مو به روش HRT

 
  • هزینه بسیار بالا این روش در مقایسه با کاشت مو طبیعی ؛
  • ایجاد ظاهر مصنوعی ؛
  • عدم امکان استفاده در استخر و شنا کردن ؛
  • ضرورت تعویض مرتب همراه با صرف هزینه دوباره ؛
  • عدم امکان رشد مجدد و در نتیجه نباید کوتاه شوند ؛
  • افزایش تعرق و چربی پوست سر که موجب ریزش مجدد موهای طبیعی شما می شود .

مزایا ترمیم مو به روش HRT

  • عدم نیاز به بانک مو
  • وود تشابه زیاد موی ترمیمی با موی طبیعی

کاشت مو بدون نیاز به بانک مو

در ابتدا باید بدانیم بانک مو چیست ؟ در عملیات کاشت مو با توجه به نوع روش پیوند مو توسط پزشک متخصص، موهای خود شخص از پشت سر یا ناحیه ای از بدن برداشته می شود که به اصطلاح به این بخش بانک مو گفته می شود. پس از برداشت مو از بانک مو، با استفاده از میکروسکوپ و لوپ های مخصوص، فولیکول تارهای برداشته شده به صورت تک تک جدا می شوند و با همان ظرافتی که جدا شده اند در ناحیه گیرنده با ایجاد برش هایی در حد یک میلیمتر پیوند زده می شود.

پس بانک مو دارای موی طبیعی است و انجام کاشت موی طبیعی بدون نیاز به بانک مو عملا غیر ممکن است. زیرا روشی برای پیوند موی طبیعی از بانک موی فرد دیگری به متقاضی کاشت موی طبیعی وجود ندارد. در واقع حتما باید از سر یا بدن خود شخص برای تامین فولیکول های زنده مو جهت انتقال استفاده کرد. پس در روش HRT هیچ کاشت موی زنده ای انجام نشده است و صرفا یک روش جایگزین و منسوخ شده و تبلیغاتی می باشد که جهت افرادی که استفاده می شود که هیچ بانک موی مناسبی جهت انجام کاشت موی طبیعی ندارد.

تنها روش متداول کاشت مو بدون نیاز به بانک مو ( بانک موی ضعیف در سر فرد متقاضی ) کاشت مو به روش BHT می باشد. در این روش از ناحیه دیگری از بدن شخص متقاضی فولیکول های مو برداشت شده و در ناحیه بدون مو کاشته می شود.